Alweer 6 weken voorbij!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu Alweer 6 weken voorbij!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu

Alweer 6 weken voorbij!!

Door: Rosalie Pieters

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

30 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon Tardi!

Is al weer eventjes geleden dat ik mijn blog heb geschreven, maar er is dan ook veel gebeurd.

Woensdag ben ik naar stage geweest en zijn Stephanie en ik rond 16:00 uur nog even naar het strand vertrokken. Beiden hadden echt geen concentratie, dus dan maar even een momentje genieten.
Donderdag ben ik ook naar stage geweest en heb ik ervoor gezorgd dat ik mijn interviews met de kinderen heb gehouden voor mijn etnografisch onderzoek. Mijn etnografisch onderzoek gaat over straffen en belonen en ik ben nieuwsgierig hoe ze er hier mee omgaan. Ben er al achter dat als de kinderen hier niet luisteren ze gewoon geslagen worden. Vond het gelijk zielig voor de kinderen, maar het is mooi materiaal voor mijn onderzoek. In de middag had ik het druk met allerlei skype afspraken. Eerst even met Charlotte geskyped en daarna alle verhalen uit Nederland van Ilse gehoord. Super leuk om weer even met die meiden te kletsen!!
Vrijdag heb ik op stage weer interviews afgenomen en mocht ik alle toets resultaten invoeren op Parnassys. In de middag hebben we gelijk onze bikini’s aangetrokken en zijn we naar Mambo gegaan, want het was tenslotte weekend. We zijn in de avond samen met drie andere huisgenootjes gaan eten bij de Tropen. Het is een klein restaurantje met lekkere simpele gerechten. Het enige minpuntje was de bediening. Mijn hemel wat was dat traag, maar het eten was lekker.

Zaterdag zijn we met z’n vieren ( Steef, Myrthe, Nadia en ik) naar de Ostrich Farm geweest. Je wordt daar door een safarijeep rondgereden langs alle struisvogels en er werd van alles bij verteld. Bij aankomst heb ik gelijk al mijn angst overwonnen. Er zaten kleine papagaaien op een tak en die mocht je op je arm. Nou deze ‘held’ deed het uiteindelijk ook voor de foto en daarna mocht die er snel weer vanaf. Achteraf was het helemaal niet eng en zou ik het zo weer doen. Tijdens de rondleiding heb ik een paar struisvogels te eten gegeven en mocht ik op een struisvogelei gaan staan. Super leuke ochtend gehad daar.
In de middag gingen we naar het St. Barbara Beach & Resort geweest en hebben we een heerlijke middag relaxed. Het zwembad was eigenlijk alles voor gasten, maar deze dames kregen het ook voor elkaar om bij het zwembad te mogen liggen ☺. Heb daar echt weer een middag genoten en had samen met Steef een echt vakantiegevoel.

Zondag gingen we quad rijden en de ochtend begon al goed. Er was een of andere optocht waardoor we niet op de plek van bestemming konden komen. Steef uitgestapt en gevraagd of we er langs mochten, aangezien het was afgezet. Dat mochten deze dames haha en zo kwamen we 100 meter verder en stonden we weer stil. Weer Steef uit de auto en we mochten weer verder rijden. Dit keer mocht ik van de politie agent tegen het verkeer inrijden (kan ik toch zeggen dat ik dat ook een keer heb gedaan) en we werden telkens stop gehouden door andere agenten en dat kan ik ze niet kwalijk nemen, want wie rijdt er nou tegen het verkeer is. Steef weer uit de auto en we hadden de magische woorden gevonden. ‘Uw collega zei..’ en we mochten gelijk weer door. Zin afmaken was niet nodig. Dwars door de optocht heen kwamen we uiteindelijk op onze bestemming. Helemaal enthousiast.

Ik ging samen met Steef op een quad. Het eerste stuk heb ik gereden en wat vond ik het gaaf! We gingen gewoon over de normale weg en we gingen door moeilijke zandpaden. We kwamen op een mooi hoog punt waar je uitzicht had over een groot deel van het eiland. Toen weer naar beneden en kreeg er pijn van in mijn linkerhand, omdat ik zo hard mijn rem moest inhouden. Daarna kwamen we uit bij de Aloë Vera plantage. Was leuk om te zien, maar had er meer van verwacht.
Vanaf dit moment ging Steef een stukje rijden. Super leuk, nu kon ik ook meer om mij heen kijken. En toen gebeurde het. Steef verloor de macht over het stuur en we gingen op de een of andere manier nog harder en in plaats van met de bocht naar links gingen we dwars door een struik met doorns. Wat had ik een pijn. Om een lang verhaal kort te maken. Ik werd uiteindelijk met Steef naar de eerste hulp gebracht, want ik had ontzettend pijn in mijn voet en teen en zat onder de schrammen. Heel lang moeten wachten in de wachtkamer en toen keken ze even. Maakten de schrammen schoon en dat was het. Daarna een foto van mijn voet moeten maken en toen werd ik de gipskamer ingereden. Ik dacht gelijk dat die dan gebroken was, maar gelukkig dat was niet zo. Hij is gekneusd. De arts kon mij verder niet vertellen of ik juist veel rust moest houden of dat ik hem rustig moest belasten. Het moest alle twee.

Thuis aangekomen heb ik het thuisfront maar even op de hoogte gesteld en ben ik gaan douchen. Daarna met Steef nog heel wat doorns uit ons lichaam gehaald en rustig gaan zitten.
Maandag tot en met woensdag zijn we niet naar stage gegaan, omdat we er beiden veel last van hadden. Gisterochtend hebben we Myrthe en 2 huisgenoten weggebracht om te gaan snorkelen. Steef en ik zouden eigenlijk ook meegaan, maar dat leek ons nog niet zo’n goed idee. Tijdens het rijden een lekkere plas water in de auto gekregen. We stonden stil bij het stoplicht en er lag behoorlijk wat water op de weg. De auto naast ons geeft gas en de plas water beland zo bij ons in de auto. Lekker nat.
In de middag ben ik met Steef Punda in geweest om mensen op straat te gaan interviewen voor mijn etnografisch onderzoek. Er zijn heel wat leuke verhalen uitgekomen en het heeft mij verbaasd dat ze zo open zijn over hun manier van straffen.
Vandaag ben ik weer naar stage gegaan en heb ik achterin de klas nagekeken en cijfers ingevoerd.

Zo nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte. Tot snel!
Liefs, Roos

  • 30 Oktober 2014 - 22:30

    Karin Van Delft:

    Wat een mooi verhaal ,je kunt leuk schrijven rosalie,ik vind het erg leuk om te lezen.
    Ik denk dat het een mooi land is,maar dat de kinderen er heel anders opgevoed worden als hier.sucses met alles en geniet nog van alle mooie dingen groetjes van mij,karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Ik ga 3,5 maand stage lopen op Curacao!

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 6322

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: