Week 5 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Rosalie Pieters

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

22 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo Hallo, Bon Dia!!!

Woensdag weer even lekker rustig aan gedaan. Ik de ochtend heb ik een poging gedaan om aan school te werken en ben om 10:00 uur met Nadia (huisgenootje) naar Saint- Tropez gegaan om een dagje even heerlijk tot rust te komen en mij weer op te laden voor de rest van de week. Heerlijk gezwommen en in de zon gelegen.
Donderdag moesten we weer vroeg opstaan om naar stage te gaan en heb ik al mijn observatie gedaan voor mijn etnografisch onderzoek. Toen we thuis kwamen en Steef deed onze kamerdeur open begon ze gelijk te gillen. Myrthe en ik kijken wat er aan de hand was en ja het was feest, Steef had een dode kakkerlak op haar bed liggen. Hoe het kwam dat die dood is wisten we niet, maar ik vermoed dat onze geïmpregneerde klamboes toch werken ;)
Donderdag ook nog post gekregen! Oma had een kaartje gestuurd met twee leuke foto’s van mij als klein meisje. Super leuk!!
Ja en dan was het eindelijk vrijdag. Dat betekent nog 1 dag stage lopen en dan weekend!!! Ik werd vrijdag gebombardeerd op stage om alleen maar te observeren. Ik kon er ook niks tegen inbrengen, maar ook al had ik lessen voorbereid ik moest observeren. Nou dan ook gelijk maar weer een observatie voor mijn etnografisch onderzoek. Moet er toch voor mijzelf ook iets uithalen. Na onze stage zijn we gelijk onze bikini’s gaan aantrekken om zo snel mogelijk naar het strand te gaan. Wat was het warm en wat wilde ik graag afkoelen. Bij Mambo toch maar eerst wat gaan eten, want honger hadden we eigenlijk ook wel. Daarna snel een duik in het water genomen en nog even wezen skypen met Pat :D. Heerlijk genoten van een smoothie en van de zonsondergang en daarna naar huis gegaan om te douchen en vervolgens te gaan eten bij El Forno. Ik heb heerlijk pizza gegeten! Na het eten toch wel echt moe en heb ik met Steef op onze kamer nog even gtst gekeken en daarna lekker gaan slapen. De volgende ochtend ben ik terwijl iedereen nog sliep in huis met Steef naar Punda gegaan. Heerlijk ontbeten met een bananen smoothie en een beetje de winkeltjes bekeken. Daarna terug naar huis en strandtas gepakt en op weg naar Porto Mari. Ons was verteld dat dat toch ook wel een erg mooi strand was. Ik vond het ook een mooi strand, maar ik vond Cas Abou toch mooier. Heerlijk gezwommen en op het strand gelegen. In de middag begon er een kinder triatlon en ja hoor een kindje uit mijn klas deed mee. Als juf kan je dan natuurlijk niet anders dan aanmoedigen. Aangezien het zusje ervan bij Steef in de klas zat stonden we samen aan te moedigen en het was niet voor niks want de jongen uit mijn klas werd 3e!
Tegen zonsondergang terug naar huis gegaan om even te douchen en om te kleden en lekker bij Wilhelmina te gaan eten. Ik had totaal geen honger, dus een soepje was voldoende. Lekker goedkoop uiteten hier!! ;)
Zondag zijn we op tijd vertrokken naar Blue Bay, wilden eigenlijk ergens anders heen maar i.v.m. de auto durfde we dat niet aan. Ik had voordat we weg gingen de olie gecheckt en die was leeg. Wij naar de Albert Heijn om olie te halen, zodat we met een geruster gevoel konden vertrekken, maar toch een beetje in de buurt gebleven voor het geval dat.

Maandag weer naar stage geweest en wat een ***dag was dat. Ik mocht alleen maar observeren en dingen voor haar kopiëren. Hallo! Ik ben een vierde-jaars!! Ik wil ook mijn lessen kunnen geven. Begon echt even in de stress te raken, omdat ik wel minstens 25 lessen moet geven, maar als het zo doorgaat zou ik niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Totaal niet mijn dag! In de middag maar even snel boodschappen gedaan om vervolgens nog even met Sophie, Moeders en Pat te kunnen skypen. Zie het nu weer wat rooskleuriger in.
Vandaag op stage aangegeven dat ik toch nog wel veel lessen moet geven en ik heb zelf voorgesteld om de hele dinsdag les te gaan geven. Dan kan ik daar al grotendeels al mijn lessen in proppen en op de momenten dat ze zelf les wilt geven ga ik gewoon aan mijn onderzoeken werken in de klas en zal ik rondlopen om kinderen te begeleiden.

Nu vanmiddag veel aan school gedaan en even via skype vaders nog een keer gefeliciteerd. Wel raar om nu hier te zitten dan hoor. Ik had even geen concentratie meer voor school, dus dan maar je blog alvast schrijven ☺

Tot snel!
Bon Nochi
Liefs Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Ik ga 3,5 maand stage lopen op Curacao!

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 6323

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: