Heftig weekje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu Heftig weekje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu

Heftig weekje

Door: Rosalie Pieters

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

03 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal!!! Hier ben ik weer. We hebben in een korte tijd weer heel wat meegemaakt en zal proberen alles te vertellen.

Vrijdag stond ik inderdaad alleen voor de klas. Ik heb de hele dag gedraaid (ja ja tot 12:15 uur) en was gesloopt. Het lijkt alsof je maar een half dagje les geeft in vergelijking met Nederland, maar niets is minder waar. Deze kinderen putten je echt uit en daarbij voelde ik mij die dag ook niet helemaal lekker. ’s Middags zijn we naar een shopping centre geweest en hebben we in wat leuke winkeltjes gekeken. Aan het einde van de middag was ik helemaal gebroken en dan ga je nadenken over hoe het in Nederland is en wie je allemaal mist en ja hoor dan komt de heimwee weer. Uiteindelijk naar huis gegaan met de meiden en nog even sperzieboontjes met spek gegeten(ja pap en mam ik weet het) en daarna om 21:00 uur gaan slapen. Zo moe was ik.

Zaterdag hebben we lekker de hele dag op Mambo Beach gelegen en we hadden kaartjes om in de avond naar Bloomingdale te gaan. Ik nog zeker 1,5 uur geskyped met Pat en zijn vrienden (super leuk! Was net alsof ik weer thuis was) en daarna snel klaargemaakt om nog even bij Wilhelmina wat te gaan eten. Onderweg daar naartoe begaf onze auto het. Ik reed natuurlijk weer maar hij viel steeds uit zodra ik het gas los liet. Wij de tank volgooien, want wij zo blond als we zijn dachten dat de tank leeg was. Dat was dus niet het geval! Ik enorm veel moeite gedaan om de auto op een parkeerplaats op Punda te krijgen en niet ergens op een donker weggetje. Snel de wegenwacht gebeld bij Wilhelmina, want he mijn beltegoed was natuurlijk alweer bijna op. Na een Antilliaans kwartiertje kwam de wegenwacht en die had na 5 minuten al gezien dat er het een en ander niet goed zat. Sowieso waren alle vier de bougies af en zaten er nog wat draadjes los. Mochten en vooral konden er niet meer mee rijden. Mannetje zet de auto op de wagen, handrem erop en remmen los. En de auto reed gelijk weer naar achter. Gelijk nog een puntje, handrem was dus ook stuk. Terwijl hij de auto erop reed kwam er zwarte rook en een lekker knal fikkie uit de uitlaat. 1 ding was zeker, in deze auto wilde ik echt niet meer rijden. Gevoel van veiligheid was totaal verdwenen.
Uiteindelijk zijn we met de taxi naar Bloomingdale gegaan en dat duurde toen nog een uurtje en toen was dat afgelopen. Beetje zonde van ons geld uiteindelijk, maarja niks aan te doen en proberen het beste ervan te maken.

Zondag konden we nog steeds geen kant op en zijn we lopend naar Saint Tropez gegaan. Top locatie!! Hier kan ik wel vaker zitten. Heerlijke bedjes en heerlijk zwembad dat uitkijkt op de zee. In de avond heb ik nog even pannenkoeken gebakken, dat was het enige dat we nog aan eten hadden in huis.
Op maandag zijn we achter onze auto aangegaan en hebben we uiteindelijk voor elkaar gekregen dat we een nieuwe vervangende auto kregen. We hebben nu een Kia Rio met arico!! Moeten alleen wel 100 NAF per maand meer betalen., dat was wel weer jammer. Gelijk maar even boodschappen gedaan en daarna helemaal kapot. ’s Avonds kreeg ik ook nog te horen dat mijn stagebegeleidster voorlopig ziek is en ik alleen voor de klas sta. Ze heeft dengue en daar was ik wel even van geschrokken. Samen met paps, mams en Pat bekeken wat het is en wat ik moet doen, maar het is gelukkig niet besmettelijk. Roos was weer gerust gesteld.

Dinsdag hele dag alleen voor de klas gestaan en in de middag flink aan school gewerkt. Woensdag ging de wekker van Steef al vroeg, namelijk 07:00 uur. No problemo, Roos staat ook op en gaat langzamerhand ook aan school en zo hebben we tot 14:00 uur aan school gewerkt. Daarna nog even naar het Zuikertuintje gegaan om op jacht te gaan naar een nieuwe bikini. Helaas niks gevonden. Onze zoektocht vervolgd en in Punda maar naar de Hunkemöller gegaan. Gelijk weer een leuke bikini gescoord!! Nog even wat fruit gehaald en een drankje gedaan aan het water. Lekker gegeten bij een aan terrasje en daarna heerlijk gaan slapen.

Vandaag weer stage gelopen en daarna weer helemaal gesloopt. Toch nog het een en ander aan school gedaan en daarna gezellig met Steef gekookt en daarna Expeditie Robinson gekeken voor zover dat mogelijk was.

Ik kijk uit naar morgen. Eerst even stage lopen en daarna heerlijk naar het strand ontspannen. Vanaf morgen VAKANTIE!! Heerlijk een weekje vrij met leuke dingen gepland. Morgenavond eerst naar de Full Moon Party en zaterdag naar Cas Abou.

Ik spreek jullie snel!!!
Liefs van mij! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Ik ga 3,5 maand stage lopen op Curacao!

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 6329

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: