De eerste week op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu De eerste week op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu

De eerste week op Curacao

Door: Rosalie Pieters

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

21 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal!! Via deze weg ga ik proberen om jullie een beetje op de hoogte te houden van wat ik allemaal meemaak op Curaçao.

Na maandag afscheid te hebben genomen op het vliegveld hebben wij een goede vlucht gehad naar Curaçao. Daar aangekomen werden we al opgewacht door Kevin (aanspreekpunt voor ons onderkomen) die ons naar het appartement heeft gebracht. Koffers gelijk gedumpt, zodat we eerst gelijk boodschappen konden halen bij ja ja de Albert Heijn. Daarna kwamen we weer terug in ons appartement (is een studentenhuis) en waren we erg geschrokken. Na goed kijken zagen we pas hoe vies het appartement was en was het eerste dat we deden schoonmaken (2 uur lang :0). Daarna beetje gesetteld en gelijk al geskyped met het thuisfront en vriendlief. We hebben in ons appartement 3 huisgenoten.
De tweede dag zijn we gelijk een auto gaan regelen, omdat we er al achter kwamen dat je zonder auto op Curaçao geen kant op kan. Dat geregeld en met onze auto onderweg (geen snelheidsmeter en toerenteller die het doen) hebben we een beetje de weg gezocht en naar een strandje gereden in Marie Pompoen. Wat een helder water!! Heerlijk, ik snapte weer waarom ik ook alweer naar Curaçao wilde, want dat was ik de eerste dag even vergeten. In de avond zijn we lekker uiteten geweest in Punda en hebben eens stukje gelopen over de Emmabrug.
Op woensdag zijn we eerst naar de Floating Market geweest waar we voor 5 Antilliaanse gulden twee stukken watermeloen hadden en 6 bananen. Zie dat in Nederland maar eens te krijgen voor dat geld ;). Daarna zijn we naar Mambo Beach geweest en hebben daar heerlijk op een bedje gelegen aan het mooie heldere, blauwe water. We kwamen later aan dan gepland, want we hadden binnen 24uur dat we onze auto hadden al een klapband. Snel twee Antilliaanse jongens gevraagd of ze onze reserveband erop konden zetten en naar een bandenshop gereden. Uiteindelijk alles geregeld en dan weer ontspannen.
Donderdag zijn we op tijd weg gegaan om naar de Kleine Knip te gaan, maar we kwamen uiteindelijk uit op de Grote Knip. Super mooi! Wit stand en weer helder water! Na een tijdje kregen we honger en zijn we op aanraden van een huisgenootje naar Playa Lagune gegaan waar we lekker hebben geluncht en daarna heeft Roos wonder boven wonder een snorkel set gehuurd. Roos wilde gaan snorkelen en Myrthe en Stephanie gingen mee. Tassen gedumpt en het water in daar. Ik zag allerlei mooie gekleurde vissen en na 10 minuten zagen we ook een schildpad zwemmen. Zo gaaf!! Daarna heb ik nog een schildpad gezien en nog allerlei soorten vissen. Best diep gegaan, wat voor mij al een hele overwinning was, dus ik was benieuwd wat er nog ging volgen. Dat was gelijk 10 minuten later, want we zagen Leguanen liggen en na lang aarzelen durfde ik het aan en heb ik die Leguaan geaaid. Ik zeg, ik ben trots op mijzelf en Pat vraagt zich af wat er in hemelsnaam met mij aan de hand is, haha :D. ’s Avonds nog even lekker uiteten geweest bij het Wilhelminaplein.
Vrijdag hadden voor het eerst een afspraak bij onze stage school en ik kan vertellen dat het echt een leuke school is wat ik zo dat uurtje zag. Ik heb mijn klas gezien (groep 4) en heb 29 leerlingen. Ze waren super enthousiast, niet alleen de kinderen maar ook de leerkrachten. Ze zijn blij met onze hulp en denken dat ze ook het een en ander van ons kunnen leren, ik hoop dat we die verwachtingen waar kunnen maken. Daarna snel langs de apotheek geweest, want Roos moest daar natuurlijk alweer naartoe. Hoestdrank gehaald en daarna weer naar Mambo Beach gegaan. Samen met Myrthe weer een heel stuk gezwommen, zodat we al onze spieren weer trainen haha. Hardlopen gaat hem hier namelijk niet worden. In de avond hebben we ons klaar gemaakt voor een avondje feesten. We hadden namelijk kaartjes gekocht voor Hardwell!!! Toen ik Sophie dat vertelde was ze jaloers haha en ze was niet de enige. Wat een gaaf feest was dat! Heerlijk in de buitenlucht met af en toe een windje en alsnog zweette je je kapot. Was een leuk feestje en voor herhaling vatbaar.
Dacht ik eindelijk uit te kunnen slapen, omdat ik er een keer laat in lag werd ik om half 8 wakker gebeld door papa. Thanks pap!! Gelukkig was het om nog het een en ander voor mij te regelen, dat scheelde alweer.
Daarna even met Stephanie Punda in geweest en twee leuke shirtjes gekocht en ja ja een snorkel set. Roos is van plan om wat vaker te gaan snorkelen, zodat haar angst overwonnen wordt. Daarna naar Zanzibar gegaan en heerlijk op het strand gelegen, maar deze keer in de schaduw. Huidje heeft af en toe ook even rust nodig.

Conclusie, het was een heftige emotionele week met toch wel last van heimwee. Gaat steeds beter en begin hier langzaamaan mijn draai te vinden. Weet met de auto nu de weg al bijna uit mijn hoofd naar alle plekken. Het is hier lekker warm en ik ben al aardig goed verkleurd. Ben veel aan het Skypen en heb toch wel last gehad van het tijdsverschil. Ben benieuwd naar volgende week en gaan morgen eerst opzoek naar de Kleine Knip, kijken of we het deze keer wel kunnen vinden.

  • 21 September 2014 - 08:52

    Marja Doting:

    wat leuk dat verslag van je, kunnen we je een beetje volgen. Geniet en veel succes

  • 21 September 2014 - 10:00

    Corrie:

    Leuk Roos!! Voor ons maar ook voor jezelf! Xxx

  • 21 September 2014 - 13:02

    Rijkie:

    Gesnorkeld!!!!!! Trots op je! Leuk verslag Roos. Ga je volgen. XXX

  • 21 September 2014 - 13:43

    Iris:

    Waauwie! Schildpad gespot. Super jaloers!

    heel veel plezier mop! Ik lees graag de andere verhalen!

    Xxx

  • 22 September 2014 - 07:18

    Nel :

    Leuk! Nu al veel gezien! Succes op je stage! X

  • 25 September 2014 - 22:20

    Anje:

    Thanks! Super leuk om te lezen hoe jullie je vermaken. Ik ga snel met deel 2 aan het lezen. Kreeg ze tegelijk. :)

  • 26 September 2014 - 09:16

    Jannie En Koos:

    Heerlijk om te lezen Roos !!! Dank je wel. Ik geef oma vandaag een print. Wat zal ze genieten van wat haar kleindochter allemaal doormaakt en meemaakt, ook op school ! Heel trots op je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Ik ga 3,5 maand stage lopen op Curacao!

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 6327

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: