En we zijn over de helft! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu En we zijn over de helft! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu

En we zijn over de helft!

Door: Rosalie Pieters

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

11 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Het is al weer eventjes geleden dat ik mijn blog heb geschreven. Ik zal jullie het een en ander vertellen van de afgelopen 1,5 week.

Ik was gebleven bij vrijdag. Op vrijdag hadden we gelijk problemen met de auto. Viel uiteindelijk mee, gewoon wat spul erin doen zodat de stuurbekrachtiging weer werkt en we weer makkelijk en zonder lawaai konden sturen.
Zaterdag ben ik met Steef naar Saint-Tropez geweest. Even een dagje wat dichterbij en bij het zwembad. Voor het eerst met onze wonden in het water, maar het was gelukkig al aardig goed geheeld dus ik had nergens last van. Zondag ben ik een dagje lekker thuis gebleven om het een en ander aan school te kunnen doen. Heb wat aan mijn onderzoeken gewerkt en wat lessen voorbereid voor de aankomende week.
Maandag zijn we gewoon weer naar stage geweest en heb ik voor mijn etnografisch onderzoek een interview gehouden met een leerkracht. Ook heb ik de gehele ochtend alleen voor de klas gestaan. In de middag hebben we de auto nog even laten keuren en aan school gewerkt weer.
Dinsdag was een drukke dag. Ik heb de hele ochtend weer voor de klas gestaan en heb tussendoor een interview gehouden met de directrice van de school, ook weer voor mijn etnografisch onderzoek over straffen en belonen. In de middag was het stressen. Ik moest van kamer wisselen, want de vriend van Steef zou vandaag aankomen. Ik mijn spullen verplaatst naar de kamer waar Myrthe slaapt en lig nu 2,5 week gezellig met Myrthe op een kamer. Daarna snel naar Hato gereden en Rutger opgewacht. In de avond even gezellig gegeten bij Wilhelminaplein en daarna vroeg naar bed, want ik was kapot. Woensdag hadden we eigenlijk de snorkeltrip, maar die ging niet door i.v.m. de boot. Hij bleek niet gekeurd te zijn of zoiets dergelijks. Dus dan maar Rutger wat van het land laten zien en zijn we naar de Grote Knip gereden. Even gezwommen en daarna door gereden naar Playa Lagune om even heerlijk te lunchen. De rest van de middag lekker daar door gebracht.
Donderdagochtend weer lekker naar stage en in de middag even bij Saint-Tropez een beetje aan school gewerkt. Ondertussen ook lekker kunnen zwemmen en skypen met mijn buurmeisje van 4 jaar. Haar eerste skype gesprek, super leuk!
Vrijdag was weer een normale dag en zijn we na ons stage lekker naar Mambo gegaan om ons weekend in te luiden.
Zaterdag ben ik met Steef en Rutger naar Blue Bay gegaan, ik heb daar heerlijk een dagje in de zon gelegen en zelfs weer verkleurd. Heb daar gelijk even informatie gevraagd over het duiken en ja hoor Roos heeft gereserveerd. Zaterdag 15 november gaat Roos met haar vader een introductieduik doen. Als het goed gaat en ik vind het gaaf en leuk gaan we proberen om maandag nog twee duiken te doen en de andere woensdag. Maar ik ga eerst aankomende zaterdag genieten.
Aan het einde van de middag terug naar huis en toen zijn we aangereden door een truck. Tuurlijk dat konden we er ook nog wel bij hebben. Heb in 21 jaar nog nooit zoveel meegemaakt als in deze twee maanden. Van alles moeten regelen, maar gelukkig hebben we alle drie nergens last van. Alleen een beetje schade, maar we zijn druk in de weer en hopen dat via de verzekering in orde te kunnen krijgen. Politie is er druk mee bezig, maar ik vraag mij af hoe lang dat hier gaat duren. Na al het geregel Myrthe nog opgehaald en snel naar huis gegaan. Waren pas om 21:00 uur thuis door al dat gezeik.
Zondag heb ik Steef en Rutger weggebracht naar een hotel en heb daarna weer het een en ander aan school gedaan. Ook even met mijn tante geskyped, want die was jarig. In de avond een lekker soepje gegeten die door mijn huisgenoten was gemaakt en daarna vroeg naar bed gegaan, want ik was weer gesloopt.
Maandag weer lekker vroeg opgestaan, want de wekker ging weer om naar stage te gaan. Myrthe en ik waren gelukkig snel klaar na schooltijd, dus ik dacht lekker aan school te werken. Heb helaas de hele middag op het politiebureau gezeten, omdat we van ons verhuurbedrijf toch nog aangifte moesten doen vanwege onze aanrijding zaterdag. Uiteindelijk heeft alleen Steef aangifte mogen doen, aangezien zij achter het stuur zat. Daarna nog heerlijk in de file gestaan, ja zelfs op Curaçao heb je die! Daarna met de huisgenootjes gezellig gaan barbecueën. Lekker gegeten en in de avond toch nog heel even aan school gezeten om mijn lessen voor dinsdag voor te bereiden.
Vandaag heb ik een leuke dag op stage gehad. Ik ga een leerling begeleiden die enorm achterloopt met lezen. Ik gaf aan dat ik hem wel wil helpen, zodat zijn lezen hopelijk wat vooruit gaat en ze zei gelijk dat ze het een goed idee vond. Een beetje extra aandacht bij zo’n kind kan geen kwaad. Heb ook een filosofie les gegeven vandaag en de kinderen vonden dat enorm leuk! Ga proberen om ruimte te zoeken om dat vaker te doen met de kinderen. Vanmiddag nog even met Myrthe Punda in geweest om een onderwater camera te kopen voor morgen, want dan gaan we een dagje naar Klein Curaçao! We hebben er super veel zin in en zullen jullie laten weten hoe het was en de foto’s komen vast op facebook terecht.
Nu ga ik nog even mijn lessen voorbereiden en wat doen aan mijn onderzoeken, voordat we gaan eten.

Fijne avond allemaal en spreek jullie snel weer!!

Zonnige groetjes!
Liefs,
Roos

  • 11 November 2014 - 22:21

    Corrie:

    Leuk weer. Tot overmorgen!!!

  • 11 November 2014 - 23:50

    Jeannette:

    Gaaf on alles te lezen Rosalie en wat maak je veel mee! Ik blijf me verbazen!
    Ben ook wel benieuwd naar hun onderwijs en opvoedingsmethodes! Succes nog daar!

  • 13 November 2014 - 23:12

    Anje:

    Ik zie al weer uit naar het volgende avontuur!
    Bedankt voor je uitgebreide verslagen. Heerlijk om te lezen.
    Ook succes met je stage en onderzoeken!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Ik ga 3,5 maand stage lopen op Curacao!

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1647
Totaal aantal bezoekers 6315

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: