Weekje vakantie! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu Weekje vakantie! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie!

Door: Rosalie Pieters

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

15 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon Dia! Daar ben ik weer. Even weer een verslag schrijven van de afgelopen dagen om jullie thuis op de hoogte te houden.
Donderdagochtend was het de bedoeling dat ik eerst weer even aan school ging werken, maar helaas dat is niet gelukt. Roos moest naar de dokter. Ik had al een paar dagen last van mijn enkel en kon er donderdagochtend bijna niet meer op lopen. Kwamen natuurlijk eerst bij de verkeerde dokter, typisch Antilliaans. Kwam binnen en midden in de wachtkamer lag een kakkerlak op z’n rug. Ik weet dat ze hier niet veel aan al die insecten kunnen doen, maar haal dat beest op z’n minst dan even weg. Daarna doorgelopen in de straat naar de Nederlandse huisarts en daar werd ik na 45 minuten geholpen. Conclusie was dat mijn enkelbanden goed verrekt zijn en ik maar met een brace om moest gaan lopen. Nu ben ik daar totaal geen voorstander van dus probeer hem zo weinig mogelijk te dragen. Doe rustig aan en doe die brace alleen om als ik een stukje moet lopen. Komt goed! Vervolgens
gingen we lekker naar het strand en wat voor een! Blue bay is een heerlijk strand en ik was helemaal weg van de hangmat. In het begin trok het mij niet heel erg aan maar als je zit te appen met je vriend dat ligt zo’n hangmat heerlijk! De volgende dag was het een nationale feestdag en zelfs op die dag ben ik samen met Steef vroeg opgestaan (07:00 uur :0) om eerst aan school te zitten en dan om 10:00 uur naar Saint Tropez te gaan. Weer een dagje lekker genieten. In de avond met Marloes en Sophie erbij sushi gegeten in Otrabanda en daarna met Steef nog even gebleven. Er was live muziek en echt een lekker vakantie sfeertje. Dat was voor mij het moment dat ik dacht dat ik hier met vakantie was. Heerlijk!

Zaterdagochtend weer wat gestudeerd en rond 10:00 uur dan eindelijk naar Cas Abou geweest. Eindelijk! We hadden al een paar pogingen gewaagd en nu eindelijk waren we er. Super mooi strand en eerst maar even wat foto’s gemaakt, want voor mijn gevoel blijf ik toch een toerist. Ook weer even wifi gezocht om het thuisfront te laten zien waar ik was. Heerlijk bruin geworden die dag en in de avond zijn we lekker gaan eten in Punda waar we een salade hadden die echt niet zo lekker was als de vorige keer. Jammer, maar je merkt dat als de baas er niet is het er daar totaal anders aan toe gaat.
Zondag zijn we nog een dagje naar Blue Bay geweest om weer even heerlijk te ontspannen voordat onze stage weer begint. Eindelijk een heerlijk boek gelezen en heb die bijna uit. Blue Curacao, leuk boek en alle punten waar ze komen daarvan weet ik nu precies hoe het eruit ziet.

Maandag was een onrustig dagje. Heel slecht geslapen en werd met koorts en een bezweet lichaam wakker. Even douchen en verder ging het wel. Op stage zag ze dat ik niet helemaal lekker was dus ik mocht lekker rustig aandoen. In de middag met een huisgenootje naar de dokter geweest, want zij kon niet alleen. Bij de dokter kreeg ze de horen dat ze chikunguya heeft. Lekker besmettelijk met al die muggen hier dus lekker veel spuiten met anti-mug!
Doordat ik mij niet lekker voelde was ik bang dat ik dat ook kreeg, maar Pat heeft dat uit mijn hoofd gepraat, dank je schat! Ik laat het nu maar op mij afkomen. Mag mij pas zorgen gaan maken als ik het heb en dat is tot nu toe nog niet zo gelukkig.

Vandaag stage gelopen en nog steeds heel erg moe. Kreeg van mijn stagebegeleidster Licine. Dat zou er voor zorgen dat mijn weerstand beter wordt. Ik ben benieuwd. Nog even lekker aan school gewerkt en ben nu mijn blok aan het schrijven. Ik ben erg moet dus ik hou het voor gezien, tot snel!
Liefs, Roos

Ps. de foto's staan allemaal op Facebook ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Ik ga 3,5 maand stage lopen op Curacao!

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6319

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: