Buenas noticias y menos divertido de nuevo - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu Buenas noticias y menos divertido de nuevo - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu

Buenas noticias y menos divertido de nuevo

Door: Rosalie Pieters

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

09 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo Allemaal!!!!!

Weer een berichtje vanuit Curaçao.
Vrijdag hebben we weer stage gelopen en hadden we vanaf 11:00 uur Happy Hour. De kinderen hadden allemaal wat lekkers meegenomen wat typisch Curaçaos was. Ik heb allerlei lekkere dingen geproefd en weer nieuwe dingen leren maken, want elke keer werd gezegd hoe het werd gemaakt.
In de middag zijn we nog even naar Mambo geweest om onze vakantie te vieren. Heerlijk even bijgekomen en daarna ons snel klaar gemaakt voor de Full Moon Party. Super leuk feestje gehad en zeker voor herhaling vatbaar.
Zaterdag dachten we lekker naar Cas Abou te gaan en waren we weer op tijd opgestaan (3,5 uur geslapen) zodat we lekker op tijd daar zouden komen. Wij onderweg en ja hoor het begint te regenen. Wij dachten dat het weer een buitje zou zijn van 10 minuten, maar nee de hele ochtend heeft het geregend. We zijn uiteindelijk op Mambo gestrand en lag daar bijna heerlijk te slapen om nog wat uurtjes te pakken begon het te regenen. Heerlijk als je net slaapt. Af en toe een buitje gehad die dag, maar wel heerlijk blijven zitten.
Zondag zijn we lekker thuis gebleven en hebben we aan school gewerkt. Het was weer vies weer met regen dus en ideaal dagje om wat research te doen voor mijn onderzoeken. Aan het einde van de middag zijn we nog even naar Mambo geweest en in de avond naar Wet & Wild. Duurde niet lang want de meeste waren niet lekker, dus waren we op tijd weer thuis.
Maandag wilden wij de Christoffelberg gaan beklimmen. Om 06:00 uur ging de wekker en we keken naar buiten. Weer geen mooi weer, maar om een berg te beklimmen is het misschien wel lekker om niet zulk mooi weer te hebben. Ik reed erheen en na een dik uur rijden kwamen we bij het Christoffelpark aan. Wij heel enthousiast vragen waar we een kaartje konden kopen, was die dicht. Omdat het de avond daarvoor had geregend (bij ons niet) was de berg gesloten, omdat het te gevaarlijk was. Helaas pindakaas. Dan maar naar het volgende park en zijn we naar het National Park geweest waar de 7 inhammen zijn. Lekker rond gereden en wat mooie foto’s gemaakt. Op de terugweg nog even langs Willibrordus gereden, alleen waren er maar een paar flamingo’s. Nog iets om later nog een keer naar terug te gaan! Om er helemaal een cultureel dagje van te maken ook nog even bij de grotten van Hato geweest. Kan aan mij liggen, maar ik vond mij dat toch saai!!! Leuk hoor om even te kijken, maar een gids die 40 minuten in het Engels, Spaans en Nederlands gaat praten over de grot duurt het voor mij toch echt te lang. Wel mooi om te zien trouwens! ;)

Dinsdag heb ik in de ochtend weer hard aan school gewerkt en geskyped met Pat en Sophie. In de middag ben ik met Stephanie naar Punda geweest om een nieuwe strandtas te kopen. Ook nog even de lampen van de auto laten maken en gekeken waar de moeder van Stephanie verblijft over een paar weken. Op de terugweg zijn we langs Pirate Bay gereden en hebben we daar lekker geluncht. Ook nog even heerlijk op het strand gelegen en daarna weer lekker naar huis gegaan om lekker bietjes te eten!! Toch mis ik de verse groentes, maar moeders zegt dat de potjes net zo gezond zijn.
Vandaag hebben we de hele dag aan school gewerkt en heb ik weer geskyped met het thuisfront. Alles gaat oke daar en toen kwam Sophie met super leuk nieuws!! Sophie komt vanaf 22 november een weekje langs!!! Super leuk, eerst je ouders en dan komt Sophie hun aflossen. Kijken of we allemaal leuke dingen kunnen doen.
Morgen gaan we weer proberen om naar Cas Abou te gaan en hopen we dat het weer mooi weer is. Even weer een dagje naar het strand en heerlijk genieten. Op dat soort momenten kan ik echt weer bedenken waarom ik hiervoor heb gekozen. Natuurlijk mis ik iedereen heel erg, maar op die momenten kan ik echt genieten.
Ik vind het leuk om jullie reacties allemaal te lezen en het doet mij allemaal goed. Ik laat snel weer wat van mij horen en de foto’s kunnen jullie allemaal zien op Facebook.

Dikke knuffel vanuit Curacao!
Xx Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Ik ga 3,5 maand stage lopen op Curacao!

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 6320

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: