Begin van onze stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu Begin van onze stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rosalie Pieters - WaarBenJij.nu

Begin van onze stage

Door: Rosalie Pieters

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

25 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Daar is die dan! Mijn tweede blog voor jullie en ga weer proberen om alles te vertellen wat ik tot nu toe weer heb meegemaakt. Zondag zijn we naar de kleine Knip gegaan en ik moet eerlijk zeggen dat het weer een mooi strand was net als alle andere stranden die we tot nu toe hebben gezien. Maar als ik moet kiezen vind ik de grote Knip toch mooier. Daarna toch weer trek gekregen en zijn we weer gaan lunchen bij Laguna Beach, omdat we toch vakantie hadden en het ons de vorige keer zo goed beviel. Nog even lekker op het strand gelegen, maar Roos niet want die was al een beetje rood aan het worden. Achteraf bleek ’s avonds dat dat helemaal niet het geval was… ZUCHT.
Maandag hadden we dan onze eerste stagedag en ik had er enorm veel zin in. Om 05:30 uur opgestaan om op tijd (06:45 uur) op stage te arriveren. Geen stagebegeleidster te zien en Myrthe en ik vroegen ons gelijk al af waarom we er zo vroeg moesten zijn. Ik kan de inhoud van mijn stage in 1 woord omschrijven, namelijk nakijken. Ze had al een week niet nagekeken en de stagiaire kon dat natuurlijk mooi even doen. Dag 1 hield dus in nakijken en oja ik mocht ook nog even haar hele groepsplan gaan schrijven voor spelling. Top dagje dus (not!) en moest enorm wennen. Omdat het onze eerste dag was besloten we maar te gaan lunchen bij Wilhelmina en nog even door Punda te lopen.
Vol goede moed ging ik dinsdag weer naar stage en ja weer zo enorm vroeg. Ik mocht weer nakijken en heb het hele groepsplan uitgewerkt. Zij moeten daar vanaf nu mee gaan werken, maar ze vind het heel moeilijk. Ik dacht dan leg ik het uit, maar nee dat hoeft niet als ik hem even kon maken was dat goed. Nouja zo goed als ik ben heb ik dat maar gedaan en gelukkig kreeg Myrthe dezelfde opdracht dus hebben we de rest van de schooltijd in de koffiekamer gezeten achter de computer. Werd het tenminste nog een beetje gezellig. Dinsdagavond ben ik met Myrthe uiteten geweest want ze hadden bij Wilhelmina voor weinig geld lekkere pasta met kip en pesto! We zaten net 5 minuten en het begon enorm te regenen. Ik had gehoord dat als het hier regent het 10 minuten duurt dus ik bleef zitten (wel wat meer onder de parasol) en we kregen ons eten. Half uur later was het nog steeds aan het storten. Uiteindelijk door de regen naar de auto gerend en we waren doorweekt!! Heel voorzichtig naar huis gereden, want we werden door iedereen gewaarschuwd dat het spekglad was op de weg (was ik van te voren even blij met mijn slipcursus ;))
Woensdag hebben we vooral aan ons onderzoek gewerkt en zijn we naar het strand geweest. Heerlijk bijgekleurd en ’s avonds voor het eerst echt gekookt. Ik had spinazie gemaakt met aardappelkroketjes en een wit visje met knoflook of kerrie kruiden. Daarna nog even gezellig gekletst met wat meiden uit het huis en zo kwam ik erachter dat een huisgenootje een nichtje is van een vakantievriendinnetje van vroeger uit Limburg. Toch nog een kleine wereld!
Vandaag zijn we weer naar stage gegaan en gelukkig mocht ik vandaag wat meer doen dan nakijken. Ik mocht nog steeds alles nakijken, maar mijn stagebegleidster was niet zo lekker dus ik mocht ook alle lessen gaan geven. Kwam erachter dat je hier heel consequent moet zijn omdat ze anders zo met je weglopen. Prima dagje gedraaid en positieve feedback gekregen van mijn stagebegeleidster. Ze zei dat ze het fijn vond dat ze een goede stagiaire kreeg en dat ze mij zo de klas durfde over te dragen. Ze wist nog niet of ze morgen komt, maar anders sta ik morgen alleen voor de klas en dat zie ik als een hele uitdaging waar ik enorm veel zin in heb. We hadden het ook nog even over het lesgeven op Curaçao en ze zei letterlijk: ‘Als je les kan geven op Curaçao met deze kinderen dan kan je overal lesgeven en ben je een hele goede leerkracht!’ Dat betekent dus dat als ik het hier red en de klas goed kan draaien ik helemaal klaar ben om mijn LIO te gaan lopen en klaar ben om zelf voor de klas te staan. Nu nog gaan waarmaken.

Ik word met de dag een beetje positiever hier en voel mij hier ook steeds een beetje meer op mijn plek. Natuurlijk mis ik thuis heel erg, maar ik hoop dat de tijd voorbij vliegt en mijn stage ook stap voor stap een beetje leuker wordt.

Spreek jullie snel!!!!
Liefs uit een zonnig Curaçao!
Roos

  • 25 September 2014 - 22:28

    Anje:

    Goed van je Roos! Dat geeft vertrouwen zo'n eerste week. En je blog leest lekker. Zie nu alweer uit naar de volgende ...
    Veel succes en dikke kus. Tot Skypes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Ik ga 3,5 maand stage lopen op Curacao!

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 6317

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: